Sant Jordi 2015. Quin és el teu llibre preferit?

Des de l’Hotel d’Associacions també comencem a celebrar Sant Jordi. Per aquest motiu.. hem demanat a alguns estudiants quin és el seu llibre preferit i aquí teniu les respostes. Moltes gràcies a tots/-es per col·laborar-hi!! 🙂

Gemma Pellissa Prades (Llicenciada en Filologia Catalana, ha fet el Màster en Estudis Avançats i Aplicats en Llengua i Literatura Catalanes UB-UAB i el doctorat) El meu llibre preferit és la primera part d'”A la recerca del temps perdut” de Marcel Proust, “Combray”, publicada pel Cercle de Viena. Amb una prosa exquisida el narrador explica els records d’infantesa amb una sensibilitat extrema. Els gestos, les olors, el paisatge que van deixar empremta al protagonista, també queden impresos a la ment del lector.

José Daniel Soler Cabrejas (Estudiant del Grau de Dret) Et diré “Crim i càstig” de Dostoievski. M´agrada perquè reflecteix el “sense sentit” absolut de la vida i el desconsol més absolut.

Eva Martín (Estudiant del Grau de Dret) “El huérfano”, de Adam Johnson (Premio Pulitzer 2013). En muchas ocasiones podemos oír el tópico de que la realidad supera la ficción, y en este caso el autor pretende acercarnos a la visión de las víctimas de la dictadura norcoreana, a través del protagonista. Esta novela pese a narrar los hechos de una persona ficticia, hace patente las prácticas llevadas a cabo por el régimen norcoreano, por lo que aunque en ocasiones me pude abstraer y pensar que era imaginación de Johnson, la cruda realidad y los testimonios de algunos de los refugiados norcoreanos me hacen pensar que tales atrocidades se llevan a cabo.

Abel Carretero (Estudiant de Filologia Catalana i Geografia) “Un dels meus llibres preferits és “L’Alquimista” de Paulo Coelho. M’agrada perquè narra una història molt optimista i positiva, en què la il·lusió i les ganes de lluitar per un somni fan que la vida sigui una gran aventura que val molt la pena. És, simplement, una lliçó de vida que mostra la cara amable de la vida, que pot arribar a ser molt maca.

Deisy Paola Espinosa (Estudiant a la Facultat de Filologia) Mi libro favorito es el “Corazón Helado” de Almudena Grandes. Lo descubrí con 16 años y me fascina porque siempre es diferente. No hay mejor forma de conocer una parte de la historia de España, fusionada con una cautivadora historia de amor.

Glòria-Mireia Montanyà (Estudiant del Grau de Dret) El meu llibre preferit és “Ball robat”, de Joan Oliver. El teatre m’agrada veure’l representat però aquesta peça sempre m’ha atret pel fet d’explicar les interrelacions socials des d’una perspectiva sincera i senzilla. Una gran obra de capçalera!

cartellSJ2015 Activitats Sant Jordi-UB 2015