Senses and Sensuality in the Middle Ages

Avui presentem una nova iniciativa d’una associació UB: el congrés Senses and Sensuality in the Middle Ages, organitzat per Ardit!

Ardit Cultures Medievals, associació de joves investigadors medievalistes, celebrarà els pròxims dies 20, 21 i 22 de maig a Barcelona el seu 2n Congrés Internacional, titulat Senses and Sensuality in the Middle Ages. Aquí trobareu el programa definitiu: http://arditcongress.weebly.com/uploads/1/0/5/3/10530115/2ndarditcongress_program_vd.pdfcartell ardit congress

“T’has preguntat mai com sentien les dones i els homes medievals l’olor d’una rosa, com percebien els colors d’un mercat, com patien el dolor físic i espiritual? Com les paraules o els gestos reflectien aquesta sensualitat? I com el rastre d’aquestes sensacions i sentiments han pogut arribar fins als nostres dies?” Amb aquestes paraules comença l’article que aquesta setmana trobem publicat al blog que la web de la revista Sàpiens dedica a l’Edat Mitjana (Medievalistes en bloc: http://blogs.sapiens.cat/medievalistesenbloc). Qui signa aquest article és la Carme Muntaner, coordinadora del 2n Congrés Internacional Ardit, una trobada de joves investigadors on es donaran a conèixer recerques innovadores sobre els sentits i la sensualitat a l’Edat Mitjana procedents d’àmbits diversos i complementaris, com ho són la Història, la Filosofia, la Història de l’Art o la Filologia, entre d’altres.

Amb aquesta nova trobada, es pretén obrir la porta a les mirades i reflexions sobre els sentits i la sensualitat a l’Edat Mitjana, oferint un ampli ventall d’aspectes relacionats amb els diversos discursos que aquest tema inspira: les vies de coneixement, el plaer sensorial i espiritual, o les formes plàstiques i literàries que han reflectit el món dels sentits a l’època medieval. Per fer-ho, el congrés compta amb la participació de joves investigadors de diverses universitats catalanes i espanyoles, així com del Regne Unit (St. Andrews), França (Lumière II, Grenoble-Pierre Mendès, Toulouse II), Bèlgica (Catholique de Louvain-la-Neuve), Itàlia (Univ. degli Studi di Salerno, di Lecce, di Padova) i els EE.UU (Harvard).

A més, els organitzadors han volgut incloure dues visites que ens descobriran el patrimoni medieval barceloní: una a l’exposició «Hagadàs Barcelona. L’esclat jueu del gòtic català» i una segona a l’edifici medieval de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Per tal d’apropar sensorialment als assistents a l’Edat Mitjana, també es realitzarà un taller de salses i olors medievals.

La inscripció és gratuïta per tots els que vulguin assistir, però cal formalitzar-la abans del 19 de maig mitjançant el formulari que trobareu a la pàgina web: http://arditcongress.weebly.com/registration.html

Els estudiants de la UB poden convalidar l’assistència al congrés per diferents tipus de crèdits o d’hores d’activitats formatives segons si ets alumne de doctorat, de llicenciatura o de grau:
– Alumnes del doctorat Societat i Cultura o de Cultures Medievals: hores d’activitats formatives
– Alumnes de qualsevol llicenciatura de la UB: 3 crèdits de lliure elecció
– Alumnes dels graus de Filosofia o de Geografia i Història: 1 crèdit de reconeixement acadèmic

Les seus del congrés seran l’Edifici Històric i la Facultat de Geografia i Història de la UB i la seu de l’IEC. L’activitat compta amb el suport institucional de l’Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCVM), el Màster en Cultures Medievals de la Universitat de Barcelona, la Societat Catalana de Filosofia (IEC) i la Institució Milà i Fontanals – CSIC i amb la col·laboració de l’AGAUR, la Sociedad Española de Estudios Medievales (SEEM), el Departament d’Història de la Filosofia, Estètica i Filosofia de la Cultura de la UB, el Seminari de Filosofia i Gènere i el MUHBA.

Trobareu tota la informació a la pàgina web de l’esdeveniment: http://arditcongress.weebly.com/