El Mandala de la Deessa Egípcia

L’associació Societas Philosophorvm Viventivm, vinculada a la Facultat de Filosofia de la UB, organitza la xerrada El mandala de la deessa egípcia: Història de l’ús de diagrames cosmològics a Orient i Occident, a càrrec de Joan Almirall. La sessió tindrà lloc el pròxim divendres, dia 22 de maig, a les 17h a l’aula 402 de la Facultat de Filosofia de la UB.

SPV

Hem demanat al Joan Almirall que ens faci cinc cèntims per introduir-nos a la temàtica, i ens ha explicat el següent:

«Segons els Fets Apòcrifs, l’apòstol Tomàs, anomenat el bessó de Jesús, va viatjar a l’Índia, on va construir un palau celestial per al rei. Així és com la tradició explica l’arribada del Cristianisme a l’Índia. Els Fets Apòcrifs de Tomàs és un text amb fortes influències del gnosticisme; va ser molt benvolgut pels maniqueus i traça el recorregut de la pràctica de realitzar diagrames cosmològics amb finalitats mnemotècniques. Gnòstics i maniqueus van construir complexos sistemes cosmològics i van utilitzar diagrames per explicar-los. Aquests moviments connecten Egipte amb el budisme indi i tibetà en ser perseguits a Occident i refugiar-se a Orient, on van deixar algunes influències, entre elles l’ús de mandales».

mandala

La Societas Philosophorvm Viventivm ens convida a assistir a aquesta xerrada, on ens endinsaran en el món dels mandales. L’assistència és gratuïta i no es requereix inscripció prèvia!