Els estudiants a la UB Divulga

Avui s’ha celebrat la Festa de la ciència UB a diverses facultats de la Universitat. Ens hem apropat al pati de matemàtiques de l’Edifici Històric, on es realitzaven bona part de les activitats proposades per aquesta jornada de divulgació de la recerca. Durant la nostra visita ens hem trobat moltes parades on diferents unitats de les facultats de la UB apropaven al públic d’una manera pràctica i molt encisadora les diferents matèries treballades. Mitjançant l’experimentació, professors i alumnes de màster i doctorat explicaven la seva recerca i els projectes dels quals formen part, divertint i descobrint curiositats tant als nois dels instituts que visitaven la jornada com als estudiants i a la gent que, com nosaltres, passejaven per les parades. Hem conegut a molts estudiants que ens han fet cinc cèntims de les investigacions que realitzen a la UB. Tots estaven molt motivats en veure que, fent divulgació, la recerca surt més enllà del despatx i del laboratori!

Per exemple, aquí tenim a la Majo i a l’Elena, estudiants de tercer cicle (màster i doctorat), que feien possible que veiéssim… el nostre ADN! IMG_20150522_105049IMG_20150522_104858 També hem parlat amb el Ferran i la Joana, tots dos doctorands del Laboratori de realitat virtual, i el Bruno, estudiant de màster. Amb ells hem pogut pujar a una muntanya russa! Es tractava d’experimentar una recreació del món real mitjançant la realitat virtual, cosa molt útil per tractar certes patologies. En aquest cas, ells han decidit pujar-nos a una particular muntanya russa perquè la por a les altures en cert grau és general i tothom la pot experimentar, tot i que, al seu laboratori, ells treballen amb casos específics: qualsevol trastorn d’ansietat, com les fòbies; trastorns alimentaris, com la bulímia; també amb fibromiàlgia, esquizofrènia i addiccions, entre d’altres.

IMG_20150522_120650IMG_20150522_115730

Per últim, hem visitat als valents de les jornades. Entre totes les activitats de ciències, n’hem trobat una d’humanitats: els companys del Departament de Filologia Catalana! La Montse, l’Enric i la Maria proposaven un joc interactiu sobre la llengua catalana. Aquí els tenim! IMG_20150522_131432