Parlem amb els Grups Bíblics Universitaris

En aquesta minientrevista coneixem millor els Grups Bíblics Universitaris (BGU) que integren el nostre registre de l’Hotel d’Associacions des de fa una pila d’anys, concretament des del juny del 1998. Es diu aviat, oi?

Esperem que us agradi la lectura! 🙂

Idea, coordinació: Glòria-Mireia Montanyà
(Hotel d’Associacions)
Text: Marta Salguero (GBU)

IMG_3395

“Que hi hagi més coneixement de qui va ser Jesús, què va dir, què va fer, i obrir el debat”

1-) Què són els GBU i qui els integra? GBU és una associació estudiantil present a les universitats catalanes i a universitats de més de 150 països arreu del món. Saps que la Bíblia, tot i ser un llibre antic, continua sent un llibre molt actual? Com que avui es coneix ben poc (potser ara mateix estàs flipant en pensar que a la universitat hi hagi un grup com el nostre), setmanalment quedem per llegir la Bíblia i sobre la persona històrica de Jesús, que n’és el fil conductor. De fet -siguem honestos- si no l’has llegida mai, no pots opinar 🙂 Però quan quedem i la llegim, cadascú pot treure’n les seves pròpies conclusions, i descobrir com de rellevant és encara al segle XXI.

2-) Quines activitats feu com a associació? A part de la trobada de col·loqui setmanal, també organitzem jornades temàtiques (com la que vam fer l’última setmana d’abril), conferències de temes d’actualitat, exposicions d’art i teatre (potser recordareu l’Experimento Marcos que vam fer el curs passat), activitats solidàries o de conscienciació, sopars, etc.

3-) Cal pensar o tenir una determinada confessió per participar en les vostres activitats? No. Precisament el que volem és que hi hagi més coneixement de qui va ser Jesús, què va dir, què va fer, i obrir el debat. És molt enriquidor comptar amb la participació d’estudiants de tot tipus de rerefons, pensament, i que junts ens puguem apropar a aquestes temàtiques no només existencials, sinó amb implicacions socials, ètiques, econòmiques i intel·lectuals sense intermediaris i mirant de salvar els prejudicis.

4-) Acabeu de fer unes jornades. Quina era la intenció? Sí. Estem contents amb la participació. Hem aprés molt de l’experiència, i esperem poder repetir aviat. Històricament, la universitat ha estat el lloc de debat d’aquests grans temes, i de vegades sembla que avui ja no hi tenen cabuda. Nosaltres simplement volem retornar aquestes preguntes al món acadèmic i que no es converteixin en un tema tabú.

5-) Quins valors prioritzeu o quins valors creieu que hauria de promoure/protegir la societat del segle XXI? Jesús va explicar molt clarament que el problema de l’ésser humà és l’egocentrisme que arrosseguem per haver-nos independitzat de qui és amor en essència, de qui és just en essència. Va ser molt crític amb els líders manipuladors i corruptes, però també va deixar clar que, encara que tot aniria millor si estiméssim els altres com ens estimem a nosaltres mateixos, la corrupció comença dins de cadascú de nosaltres.

6-) Voleu afegir quelcom? Estaríem encantadíssims de rebre les teves preguntes, dubtes, suggeriments, inquietuds… al correu gbu.ubcentral@gmail.com. Si vols seguir les nostres activitats, mira la pàgina de FB facebook.com/Gbuconecta, i si vols saber més de nosaltres, mira la pàgina gbuconecta.org i el projecte de lectura d’aquest curs: gbuconecta.org/uncoverGUB