Daily Archives: 22 Setembre 2015

Tercer TID CAMPUS (Telefònica R+D): màster i pràctiques remunerades

La setmana passada us vam presentar el programa per a joves titulats Alstom Talent Energy, convocat per la companyia Alstom España, en col·laboració amb la Fundación Universidad-Empresa. Avui volem donar-vos a conèixer altra iniciativa organitzada conjuntament amb la Fundación Universidad-Empresa, promoguda, en aquesta ocasió, per Telefònica R+D: la tercera edició de TID CAMPUS, a partir de la qual se seleccionaran els titulats més adients per a accedir a un màster en Professional Development i fer un any de pràctiques a Telefònica.

telef pro
Imatge promocional del TIC campus: http://www.fue.es/tidcampus/index.asp

Què s’ofereix? En primer lloc, la participació en el TID CAMPUS, que es desenvoluparà entre el 26 d’octubre i el 6 de novembre de 2015 a Madrid. Una vegada conclòs el campus, els candidats més excel·lents tindran l’oportunitat d’incorporar-se a partir del 16 de novembre al Màster GAIA in Professional Development. Aquest títol propi de la Universitat d’Alcalá (en línia) es troba finançat per Telefònica R+D i oferta als seus alumnes un any de pràctiques a les seus que té l’empresa a Madrid, Barcelona o Valladolid, en àrees com a Vídeo, Comunicacions, M2M, Cloud, Internet of Things (IoT) o InLife Product Operations. El sou és de 900 euros bruts al mes.

Qui pot sol·licitar una plaça al campus i, per tant, optar al màster i a les pràctiques? Se seleccionaran 35 persones recentment titulades en Enginyeria Informàtica o Telecomunicacions. Els candidats hauran de ser menors de 30 anys, havent obtingut el títol universitari oficial en els últims anys o estant a punt de lliurar el Projecte final.

Més requisits? És necessari un nivell alt d’anglès.

On trobo la sol·licitud? Els candidats interessats a participar en el TID Campus hauran de registrar-se en www.fue.es/tidcampus abans del 8 d’octubre de 2015.

Més informació? A la web: http://www.fue.es/tidcampus/index.asp

I si tinc dubtes? Pots escriure al mail tidcampus@fue.es

La crisi dels refugiats a debat: Entre el dret d’asil i l’acollida

La Càtedra Josep Termes, juntament amb el Parc de les Humanitats i les Ciències Socials i la Fundació Solidaritat UB, celebrarà avui 22 de setembre una taula rodona dedicada a un tema de rabiosa actualitat: “La crisi dels refugiats a debat: Entre el dret d’asil i l’acollida”.

Es compten per milions les persones que es dirigeixen a Europa en busca d’auxili, majoritàriament provinents de Síria. Les diverses iniciatives ciutadanes han deixat clar que hi ha qui està disposat a ajudar. A conseqüència d’aquesta pressió de la societat civil, els governs europeus han anat afegint-se progressivament a l’onada solidària.

Davant la gravetat dels fets, la Universitat de Barcelona no pot ser un mer espectador. Per això vol contribuir al debat des del coneixement, analitzant des de diversos punts de vista com s’ha de gestionar el dret d’asil i l’acollida dels sirians a Europa i als nostres municipis i observant els reptes als quals caldrà fer front amb l’arribada dels primers refugiats.

El debat comptarà amb la participació de ponents de diferents àmbits:

• Dr. Eduard Sagarra Trias, professor de Dret Internacional Públic a la UB i a ESADE i president de l’Associació per a Nacions Unides a Espanya (ANUE)
  • Sra. Maria Alba Gilabert, periodista de la secció d’internacional de Catalunya Ràdio
  • Sr. Francesc Mateu, director a Catalunya d’Oxfam Intermón
  • Sr. Àngel Miret i Serra, govern de la Generalitat de Catalunya i professor de Ciències Polítiques i Socials a laUPF

Us convidem a assistir a l’acte. Serà el 22 de setembre les 19.00h al Parc de les Humanitats i les Ciències Socials(carrer del Perú, 52).

Podeu veure aquí el díptic amb tota la informació

refugiats_foto_de_zohra_bensemra (1)

Fotografia de Zohra Bensemra