Daily Archives: 28 Setembre 2015

IV Jornada UNIDISCAT

El Consell Interuniversitari de Catalunya, a través de la Comissió Tècnica UNIDISCAT (Universitat i Discapacitat a Catalunya, una comissió on estan representades totes les universitats catalanes), organitza la IV Jornada UNIDISCAT.
Per si és del vostre interès, us deixem la presentació de la iniciativa i el programa, que podreu trobar al web www.gencat.cat/universitats/unidiscat. Si voleu assistir, heu d’emplenar un formulari que es troba a la mateixa web. Les inscripcions estaran obertes del 7 de setembre fins al 6 d’octubre de 2015.
pro2Presentació

En els darrers anys UNIDISCAT (Universitat i Discapacitat a Catalunya) ha organitzat jornades i tallers amb la voluntat d’actualitzar les tasques dels serveis universitaris implicats en l’atenció a la comunitat universitària amb necessitats educatives especials. La concepció transversal d’UNIDISCAT ha portat a incrementar la coordinació entre les universitats i diversos serveis públics, coordinació que fa del sistema universitari català un exemple a seguir.
Ara ha arribat el moment de fer un pas més en aquest trajecte i començar a donar un caire internacional a aquestes jornades dedicades als serveis i les polítiques de seguiment d’aquesta comunitat universitària. Per això aquesta IV Jornada vol facilitar una visió del nostre entorn internacional i contrastar allò que es fa a Catalunya amb serveis i experts d’altres països, per disposar d’un marc conceptual i de treball més ampli.
Us invitem a participar en aquesta iniciativa.

8.30 h Inscripcions i lliurament de la documentació.
9.00 h Benvinguda institucional a càrrec d’Antoni Castellà i Clavé, secretari d’Universitats i Recerca.
Sessió inaugural: Universitat i Discapacitat a Catalunya –UNIDISCAT–. A càrrec de Jesús M. Prujà i Noè, cap de l’Oficina d’Accés a la Universitat i president de la Comissió Tècnica UNIDISCAT.
9.30 h Anàlisi de la situació dels serveis d’atenció a l’estudiantat en l’entorn europeu. A càrrec d’Emili Soro-Camats, Toni Vilà i Mancebo i Joan Guàrdia i Olmos, assessors UNIDISCAT.
10.00 h The Canadian Experience / L’experiència al Canadà en l’atenció de l’estudiantat. A càrrec de Bruno Mancini (Universitat de Guelph, Canadà).
11.00 h – 11.30 h Pausa i cafè.
11.30 h Supporting Students with Asperger Symdrome at the University of Oslo / Suport a estudiants amb síndrome d’Asperger a la Universitat d’Oslo. A càrrec de Kari Steindal (Universitat d’Oslo).
12.45 h Collaboration to Enhance Digital Accessibility / Col·laboració per millorar l’accessibilitat en els continguts per a l’estudiantat amb discapacitat. A càrrec d’E. A. Draffan (Universitat de Southampton, Anglaterra).
14.00 h Cloenda de la Jornada a càrrec de Claudi Alsina i Català, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya.

Hi haurà servei de traducció simultània (anglès-català) en totes les intervencions de la Jornada.

Lloc:

Facultat de Filosofia i de Geografia i Història; Aula Magna; Carrer Montalegre, 6; 08001 Barcelona.

Organització i contacte: Consell Interuniversitari de Catalunya; UNIDISCAT; Tel. 93 5526700 (ext. 121); jornada.unidiscat@gencat.cat.
IV Jornada Unidiscat 2015
[text extret del web www.gencat.cat/universitats/unidiscat]