L’Associació Isagoria participa al curs Elect! a Copenhagen

Publiquem un text que molt amablement ens acaba de fer arribar Pol Pallàs Secall, secretari d’Isagoria, a la bústia de l’Hotel d’Associacions (hotel@ub.edu) sobre l’activitat que acaben de fer.
Renoi quina bona experiència, felicitats! 🙂

Elect1Foto de família del training organitzat a Copenhagen per Isagoria
(Fot: Isagoria)

“Durant la primera setmana de desembre l’associació Isagoria, registrada a l’Hotel d’associacions de la UB, ha estat a Copenhagen participant en el curs Elect! com a entitat organitzadora. El projecte s’ha finançat a través del programa Erasmus+ i ha comptat amb participants de Bielorússia, Ucraïna, Romania, Moldàvia, Geòrgia i Armènia. Hi han participat com a formadors membres de Silba -l’associació danesa partner del projecte- i Carles, Luís i Pol d’Isagoria.

Elect! ha estat un curs -o training en l’argot del programa Erasmus+- sobre els processos electorals en sentit ampli. L’objectiu era oferir una visió transversal d’un element central de la democràcia com són les eleccions a través dels conceptes d’active citizenship i democracy building. En relació a aquests s’han abordat aspectes com el paper de la premsa en una societat democràtica, el paper de les associacions i ONGs i la funció de les missions d’observació electoral. Vam tenir també l’oportunitat d’assistir a una xerrada sobre les eleccions europees a la seu de la delegació del Parlament Europeu a Dinamarca que el cap de comunicació va organitzar per als participants del projecte.

Elect4
Intercanviant idees i aprenent coses noves (Fot: Isagoria)

La metodologia educativa s’enquadra en la educació no formal, en que l’aprenentatge es realitza a través de l’experimentació i el debat com a eines fonamentals. Un altre element essencial, però, és sense dubte poder compartir experiències i realitats amb les diferents nacionalitats dels participants. En aquest sentit el diàleg intercultural enriqueix enormement el debat i permet donar una dimensió molt més completa de tot allò que el curs en si aporta, així com posar en dubte les coses que es donen per suposades en cada país.

Des d’Isagoria esperem poder organitzar més activitats d’aquests tipus i oferir a la comunitat universitària més oportunitats de participar-hi. Creiem que és una experiència complementària a la universitat molt interessant, tant des d’un punt de vista formatiu com vital” Pol Pallàs Secall, secretari d’Isagoria”.

Elect5
Foto de família a Copenhagen. Training, desembre del 2015 (Fot: Isagoria)