Parlem amb la Bea i l’Aleix, de l’AECS

Amb motiu del Festival benèfic contra la sida d’enguany, que se celebrarà el dia 17 d’abril a la plaça de les Glòries, hem parlat amb l’Aleix i la Bea, coordinadors locals del Grup de Salut Reproductiva i SIDA de l’Associació d’Estudiants de Ciències de la Salut, que van encarregar-se de l’organització del Festival l’any passat.

L’Aleix i la Bea ens han apropat a la realitat de l’AECS i ens han explicat les seves experiències sobre la darrera celebració de l’activitat; gràcies per compartir-les amb nosaltres!

FestivalBenèfic

– Com vau conèixer l’Associació d’Estudiants de Ciències de la Salut?

Aleix: aquest setembre farà 3 anys que col·laboro amb l’AECS. En el meu cas, la vaig conèixer per part un company de 4t que feia temps que hi col·laborava, i em va animar a anar a unes jornades de presentació a principi de curs. Des de llavors em va enganxar i no he volgut parar de fer coses!

Bea: Jo porto molt poquet temps, fa més de dos anys que em vaig implicar en les activitats de l’associació. La vaig conèixer quan, a primer de carrera, ens la van presentar en una classe i des d’un principi em va interessar i vaig participar en algunes de les activitats que organitzaven.

– Des d’un bon començament vau implicar-vos en les activitats de l’associació? Quins són els principals objectius?

Bea: Al començament em va interessar la idea de fer alguna cosa més durant la carrera que estudiar, així que vaig participar en alguna petita activitat que van organitzar, però tampoc estava molt implicada ni sabia com funcionava. No em vaig assabentar molt de què anava la cosa fins que vaig assistir a una Assemblea General a l’abril, em va sorprendre la gran activitat que tenia l’associació. Organitzen tant activitats formatives complementàries per a carreres de ciències de la salut (xerrades, intercanvis internacionals, pràctiques nacionals…), com activitats més de caire social i amb objectiu de reflexió i conscienciació (paradetes informatives, flashmobs, concerts…). En la meva opinió, l’AECS proporciona un espai per a gent que vol ampliar la seva educació professional, rebre més de allò que proporciona una facultat i fer-ho al mateix temps que coneix gent amb els mateixos ideals i objectius.

– L’any passat vau calebrar la quarta edició del Festival Benèfic per la Lluita contra la SIDA. Què ens podeu explicar de les darreres edicions?

Aleix: Sí, l’any passat vam celebrar la quarta edició. Altres anys s’ha celebrat en sales de diversos Centres Cívics de Barcelona (per exemple, La Fontana, Les Basses…), i va tenir molt bona acollida. Ara bé, des del darrer any, ens hem esforçat per intentar aconseguir una sala i uns grups que ens ajudessin a generar una mica més d’impacte. La quarta edició va ser la nostra presa de contacte, estem segurs que enguany, entre tots, farem que el projecte creixi encara més!

– Quins aspectes ressaltaríeu del festival?

Aleix: Ressaltaríem sobretot la implicació dels companys que ens han ajudat i l’interès que hem percebut per part dels assistents. La veritat és que esperàvem una mica més d’afluència, però tindrem en compte el que ha pogut fallar per redissenyar la difusió de cara la següent edició. Comentar que per part de la majoria de mitjans de comunicació no se’ns ha facilitat gens la possibilitat de fer difusió, a excepció del diari ARA, que ens va cedir un espai a l’edició física del diari dos dies consecutius. Amb tot, en la darrera edició hem aconseguit recaptar 911€!, que aniran íntegrament repartits entre les dues ONG: Fundación Lucía para el SIDA pediátrico i Rwanda Village Concept Project.

– Com va ser l’experiència d’engrescar a totes aquestes institucions (fins i tot el RAZZMATAZZ!) i als grups de música?

Aleix: La veritat és que ha estat un procés força llarg. Hem hagut de fer moltes pluges d’idees, i en més d’una ocasió hem hagut de retrocedir i replantejar-nos el camí. Pel que fa la sala, va ser molt complicat trobar-ne una que tingués disponibilitat i alhora encaixés amb el format que teníem nosaltres al cap. Als grups de música els hi va encantar la idea i no podem dir més que coses bones de la seva actitud i entusiasme envers el projecte.

– Com heu escollit les fundacions a les quals doneu els diners recaptats?

Bea: Rwanda Village Concept Project és una associació gestionada per estudiants de Rwanda a la que ja s’havien destinat beneficis altres anys, i ens sembla que té una visió i missió molt semblant a la nostra. Emprenen projectes d’educació sexual, campanyes de visibilització i testing en VIH, i a més, donen formació en salut pública bàsica i en desenvolupament d’habilitats i recursos als poblats.

Amb Fundación Lucía vam començar a col·laborar l’any passat. Pràcticament totes les tasques són gestionades per voluntaris, i s’encarreguen d’organitzar dispositius d’acompanyament a les famílies amb nens infectats o afectats pel VIH, així com proporcionar mitjans de divulgació sobre el VIH adaptats a nens (per exemple, els Contes de la Lucía, és una passada de projecte).

Laura9081
Concert del IV Festival Benèfic contra la SIDA

Aquí podeu veure la resta de fotografies del concert de l’any passat!

Gràcies per parlar amb nosaltres i molt èxit en el festival d’enguany! Alguna cosa més que vulgueu afegir?

Aleix: Moltes gràcies per interessar-vos pel projecte i per ajudar-nos a què arribi a més persones :)
Bea: Crec que el millor de l’experiència va ser l’ajuda i col·laboració que vam rebre tant dels grups com d’altres associacions i empreses que ens van donar suport. No pararem de créixer! L’any que ve més i millor!

Bea J. Blanco i Aleix Carmona
Co-LORA (Coordinadors Locals del Grup de Salut Reproductiva i SIDA)
AECS Clínic