Daily Archives: 3 Mai 2016

La Nostra UB (comunicat)

Avui compartim amb tots vosaltres un altre comunicat que ens arriba a la bústia de l’Hotel d’Associacions. Es tracta del projecte La Nostra UB.

Hi feu un cop d’ull? 🙂

Banner genere

“La Nostra UB” és un projecte que neix en percebre la distanciació entre l’alumnat. Encara que la majoria d’estudiants comparteix opinió al valorar l’estat de l’educació que ens  ha tocat compartir,  hi han diverses  postures  a l’hora de posicionar-se a favor o en contra de les darreres vagues estudiantils i les corresponents manifestacions.

Creiem que ja és l’hora que l’alumnat trenqui amb aquestes separacions i deixi l’actitud passiva en la que el sistema educatiu l’ha col·locat. Desitgem que l’esperit cooperatiu i transformador sorgeixi des de les aules. Per això, proposem sessions on tots els membres de la universitat tinguin l’opció de compartir o ampliar tot allò que,  per  una raó o un  altre, no té  cabuda dins  dels  diferents  plans  acadèmics establerts.

Aquestes sessions, en un inici, tenen lloc de forma periòdica els divendres a la Facultat de Filologia, podent-se plantejar en forma de tallers, debats, col·loquis, etc. En definitiva volem fer manifest que tenim potencial, recursos i il·lusió per fer que les coses canviïn

Les nostres intencions queden enumerades de la següent forma:
-Fomentar   el   diàleg   interdisciplinari    establint   dinàmiques   de col·laboració per tal d’ampliar coneixements.
-Apropar l’alumnat i donar veu a les seves inquietuts mes enllà del món virtual.
-Oferir una plataforma en la que ls estudiants puguin experimentar i posar a proba els seus coneixements en públic sense la pressió de sentir-se avaluats.
-La naturalesa  del  projecte  fa  impossible  el  rebuig  de  possibles propostes, bé sigui per motius de temàtica o interessos privats, sempre que s’hi pugui establir una connexió amb algun dels estudis universitaris.
-Crear un interès en la recerca que vagi més enllà del fet de voler aprovar exàmens/treballs o passar de curs.
-Atansar la relació entre alumnes i docents, oferint una alternativa no acadèmica al professorat que hi vulgui col·laborar.

La Nostra UB