Daily Archives: 31 Març 2017

Serveis Lingüístics posa a l’abast dos diccionaris que et facilitaran l’adaptació a la reforma ortogràfica

retrucs-header

La nova ortografia de l’Institut d’Estudis Catalans a la #UB. Els Serveis Lingüístics posen a l’abast de tots els usuaris que hi estiguin interessats dos diccionaris per al Word que poden facilitar l’adaptació a la reforma ortogràfica.

Els diccionaris s’han elaborat a partir de la documentació que ha posat l’Institut d’Estudis Catalans en l’apartat Recursos en línia del seu web. També, però, s’hi han afegit alguns mots per esmenar errors detectats en el verificador del Word o per ampliar l’abast terminològic de l’eina (amb termes extrets, bàsicament, de vocabularis i diccionaris elaborats pels Serveis Lingüístics).

Més informació

Retrucs | Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics

La Universitat de Barcelona organitza un Cicle Filosofia i Cinema

cicle

La UB organitza un Cicle de Filosofia i Cinema els dies 3, 19 i 24 d´abril.

L’activitat consistirà en una breu xerrada introductòria de temes filosòfics a càrrec d’un/a professor/a de la facultat, seguida de la projecció d’una pel·lícula i posterior debat. Els diferents temes s’abordaran des d’èpoques filosòfiques diferents. Més informació

Lloc: Facultat de Filosofia Universitat de Barcelona Carrer Montalegre, 6, 08001 Barcelona, Spain. Mapa.

Troba entrades

Kenneth McRoberts impartirà la conferència “Language Policy in Canada and Spain” a la Facultat de Filologia de la UB

Més informació

Dimecres vinent, Kenneth McRoberts, professor emèrit de la School of Public & International Affairs (Universitat de York, Toronto), impartirà la conferència “Language Policy in Canada and Spain”.

McRoberts analitzarà les polítiques lingüístiques centrant-se en els principis subjacents de personalitat versus al de territorialitat, i els drets individuals versus els col·lectius.

Data : 05.04.2017, 13.30 h

Lloc : Aula 3.4 (Edifici Josep Carner)