El projecte PHIT estudia l’impacte psicològic del tràfic d’éssers humans per millorar l’atenció a les víctimes

expoDret

El tràfic d’éssers humans (TEH) —de l’anglès trafficking in human beings (THB)—, practicat sovint per grups internacionals de crim organitzat, té unes greus repercussions psicològiques en les persones que el pateixen. La Universitat de Barcelona coordina un projecte internacional per conèixer millor aquest impacte psicològic, fins ara poc estudiat, i millorar així l’atenció a les víctimes, concretament a dones que han patit el TEH per ser explotades sexualment. Finançat per la Direcció General d’Interior de la Comissió Europea, el projecte Psychological health impact of THB for sexual explotations on female victims (PHIT) aplega dotze socis de cinc països europeus. La primera presentació pública del PHIT es farà a la Facultat de Dret el 4 d’abril amb una jornada internacional en què participaran tant investigadors prestigiosos com professionals que treballen amb víctimes del tràfic d’éssers humans.

Extret de: http://www.ub.edu/web/ub/ca/menu_eines/noticies/2017/04/003.html