Vols ser Ambaixador/ora UNICAT de la Universitat de Barcelona?

logo1

El Consell Interuniversitari de Catalunya i la Delegació del Govern davant la UE han creat el projecte Ambaixadors/ores UNICAT amb l’objectiu de crear una xarxa d’ambaixadors/ores a diverses universitats catalanes per a reforçar la figura de l’ambaixador/a EU Careers(*).

(*) El sistema universitari català compta amb un ambaixador en el programa EU Careers. Aquest programa es coordina des de l’Oficina Europea de Selecció de Personal (EPSO), responsable de la selecció de personal en nom de totes les Institucions i Agències Europees, inclosos el Parlament Europeu, el Consell i la Comissió. L’ambaixador/a EU Careers s’encarrega de difondre a les universitats del sistema les oportunitats de carrera professional a les Institucions Europees.

S’acceptaran totes les sol·licituds que arribin fins diumenge 30 d’abril de 2017, a les 23:59 hores.

Què vol dir ser Ambaixador/a UNICAT?

La missió de l’Ambaixador/a UNICAT és participar en la difusió de les oportunitats professionals a les Institucions Europees a la Universitat de Barcelona, en coordinació amb la resta d’Ambaixadors/es UNICAT, a través de les següents accions:

• Donar suport a als esdeveniments que s’organitzin en relació a les oportunitats professionals a les Institucions Europees.
  •  Resoldre les consultes que els estudiants de la Universitat de Barcelona facin sobre l’accés a pràctiques i/o llocs de feina a les Institucions Europees.
  •  Mantenir una presència activa a les xarxes socials.

L’Ambaixador/a UNICAT haurà de desenvolupar les seves accions a partir del mes de maig de 2017, i durant tot el curs 2017-2018.

Per què hauria de voler ser Ambaixador/a UNICAT?

La col·laboració en el projecte Ambaixadors/ores UNICAT és de caràcter voluntari. El participar en un projecte d’aquest tipus et permetrà:

• Participar en una formació d’un dia a Brussel·les, amb una visita inclosa a les Institucions Europees amb seu a aquesta ciutat i a la Delegació del Govern davant la UE.
  • Tenir un càrrec de responsabilitat que afegirà experiència al teu currículum.
  • Aprendre més sobre les oportunitats laborals a la Unió Europea.
  • Adquirir noves capacitats, molt valorades per a futures contractacions per a titulats/ades universitaris/àries.
  • Adquirir competències en màrqueting, publicitat, recursos humans i comunicació.
  • Tenir la possibilitat d’establir connexions amb estudiants de tot Europa.
  • Ser reconegut/-da com a Ambaixador/a UNICAT de la Universitat de Barcelona per la Delegació del Govern davant la UE, a Brussel·les, amb l’expedició d’un document acreditatiu al final de la col·laboració.

Què necessito per poder participar?

La Universitat de Barcelona, a través del Consell de l’Alumnat i amb el suport del Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística, cerca un/a estudiant motivat/da i entusiasta per promoure el programa EU Careers. Els requisits que cal complir són:

• Ser ciutadà de la Unió Europea
  • Estar actualment, i durant el curs 2017-2018, matriculat i present en qualsevol Grau de la Universitat de Barcelona. Per això, preferentment, es cerquen estudiants que durant el curs 2016-2017 estiguin a tercer curs del Grau
  • Tenir disponibilitat per poder participar en les sessions de formació i en la resta d’activitats
  • Tenir un bon nivell, parlat i escrit, d’anglès

A més, es valorarà positivament tenir les següents competències:

• Habilitats en l’ús de xarxes socials
  • Habilitats de comunicació
  • Voluntat de compartir i aprendre
  • Capacitat per adaptar-se
  • Habilitats d’organització
  • Enfocament cap a la innovació i la creativitat
  • Resiliència

Com puc inscriure’m?

Per inscriure’t cal que enviïs un currículum vitae i una carta de motivació (en català o anglès) a l’adreça de correu electrònic de l’Hotel d’Associacions de la Universitat de Barcelona: hotel@ub.edu

Al cos del missatge cal que posis ‘Sol·licitud Ambaixadors/ores UNICAT’, i cal adjuntar un sol document que ha d’incloure tant el currículum com la carta de motivació:

• El currículum ha d’ocupar, com a màxim, un full per una cara, i cal incloure-hi obligatòriament la nota mitjana de l’expedient acadèmic i el nivell d’anglès.
  • La carta de motivació ha d’ocupar, també, com a màxim un full per una cara, i en ella cal explicitar què es pot aportar al projecte, sobretot en relació a les set competències que es valoraran (indicades més amunt).

Fins quan em puc inscriure?

S’acceptaran totes les sol·licituds que arribin complertes abans del diumenge 30 d’abril de 2017, a les 23:59 hores.