Nova convocatòria Pràcticum Odisseu

practicum odisseu

Realitzar pràctiques en empreses situades en territoris rurals és una forma d’expressar el compromís personal amb el territori, i obtenir una oportunitat de formació laboral i incorporació al mercat de treball.

El programa ODISSEU pretén promoure el retorn i la inserció laboral de joves als territoris rurals, per tal d’evitar el despoblament rural i revitalitzar les zones rurals. Entenem l’ocupació rural no només el sector agrari, sinó sobretot la resta de tipologies d’empreses de serveis, industrials, etc. que estan ubicades en territoris rurals i que sobretot elles, tenen dificultats en trobar joves qualificats que hi treballar-hi. El programa s’impulsa des de la Direcció General de Joventut i la Direcció General de Desenvolupament Rural, juntament amb altres entitats com som nosaltres (Associació d’iniciatives Rurals de Catalunya), i hem posat en marxa diferents línies de treball.

Una d’elles és promoure les pràctiques universitàries en empreses ubicades en territoris rurals, els Ajuts al Pràcticum Odisseu, gràcies al suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca i l’AGAUR. Tenim 42 ofertes de pràctiques disponibles en 16 comarques rurals (consulta) i ens està costant molt arribar als possibles candidats.

Les ofertes es tancaran el dia 1 de juny.

Més info aquí