La Universitat de Barcelona, entre les de més rendiment de l’Estat

ranking

La Universitat de Barcelona és la quarta institució universitària de l’Estat en rendiment, segons els resultats del rànquing que ha donat a conèixer la Fundació Coneixement i Desenvolupament (CyD). La Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Navarra ocupen les tres primeres posicions.

Concretament, la Universitat de Barcelona obté un rendiment alt en 20 dels 33 indicadors analitzats, que mesuren la docència i l’aprenentatge, la recerca, la transferència de coneixement, l’orientació internacional i la contribució al desenvolupament regional. En canvi, té un rendiment menor en quatre indicadors relatius a docència i aprenentatge, en producció artística i en assoliment de fons externs per a la recerca.

Gran contribució al desenvolupament regional

El lideratge en contribució al desenvolupament regional recau en la Universitat de Barcelona, que és la que obté més bons resultats en els tres indicadors mesurats: pràctiques en empreses, publicacions regionals i captació de fons de recerca regionals.

Els resultats d’aquest rànquing, que analitza 82 universitats —50 de públiques i 32 de privades—, posen de manifest la potència del sistema universitari català, que col·loca quatre universitats entre les cinc de més rendiment.