Un estudi de la UB mostra la influència de la realitat virtual immersiva en els biaixos racials

Slater_Traje

Investigadors de la Universitat de Barcelona han estudiat la influència de la realitat virtual immersiva (RVI) en els biaixos racials. L’estudi, publicat a la revista PLOS ONE, ha utilitzat aquesta tecnologia per analitzar els efectes que té la immersió en un personatge virtual en les conductes automàtiques davant d’altres races. Els resultats mostren que adoptar una determinada raça virtual, independentment de la real, afecta determinats comportaments inconscients cap a personatges virtuals del mateix color de pell virtual. Segons els investigadors, aquests resultats demostren l’efecte d’aquest tipus d’experiències virtuals en la percepció, el comportament i les actituds, però a més, també obren la porta a l’ús d’aquesta tecnologia per combatre conductes racistes.

El treball l’ha liderat Mel Slater, investigador ICREA del Grup de Recerca Entorns Virtuals en Neurociències i Tecnologia Experimental (Event Lab) de la UB. També hi han participat l’expert de la UB Bernhard Spanlang i Béatrice S. Hasler, de la Sammy Ofer School of Communications d’Israel.

Més info aquí

Article de referència: Hasler, B. S.; Spanlang, B.; Slater, M. «Virtual race transformation reverses racial in-group bias». PLOS ONE, 12(4), abril de 2017. Doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0174965