La Unió Iberoamericana d’Universitats organitza a la UB un curs internacional sobre ciutats intel·ligents

UIU.JPG_1095776142La Unió Iberoamericana d’Universitats (UIU) organitza del 10 al 14 de juliol el curs Smart cities: innovación, cambio climático, planificación urbana, gobernanza y participación creativa, que forma part de l’oferta de la International Summer School de la UB. El curs, coordinat per les professores de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona Elisabet Viladecans i Elisenda Paluzie, és la primera activitat docent organitzada a la UB per la UIU, l’aliança integrada per la Universitat de Barcelona, la Universitat de Buenos Aires, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic i la Universitat de São Paulo. Amb un programa multidisciplinari que abordarà els problemes i les solucions per a les ciutats del futur, aquest curs té trenta estudiants matriculats, vint dels quals provenen de les universitats iberoamericanes que integren la UIU.

El professorat, que prové de les cinc universitats de la UIU, és de camps tan diversos com l’arquitectura, les belles arts, l’economia, l’enginyeria o la sociologia. Es combinaran les classes teòriques amb la presentació de casos d’estudi de bones pràctiques en el disseny i les polítiques urbanes. Les sessions s’organitzen en diferents mòduls: sobre l’impacte de la innovació en el desenvolupament social de les grans ciutats, la planificació urbana intel·ligent, ciutats i canvi climàtic, el paper de la planificació urbana estratègica per al desenvolupament de les ciutats, estudis de casos d’èxit de ciutats intel·ligents, i cohesió urbana, governança i participació creativa.

Més Info