Daily Archives: 24 Juliol 2017

Canvis a l’equip de govern de la Universitat de Barcelona

logoUB_noticies.jpg_1578199999

El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias, ha decidit introduir canvis en el seu equip de govern, que afecten les àrees acadèmica i d’estudiants. Després de sis mesos, el dia a dia de l’acció de govern ha fet palesa la necessitat de canvis en l’estructura, en la distribució de competències i en els responsables de les àrees acadèmica i d’estudiants.

En conseqüència, Amelia Díaz es convertirà en la nova vicerectora de Docència i Ordenació Acadèmica, assumint les funcions de l’antic Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica. El Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística recau en Mercè Puig, que fins ara havia desenvolupat tasques com a delegada del rector per al multilingüisme.

El rector Elias reforça també l’àmbit d’igualtat i acció social creant un vicerectorat específic, que dirigirà Maite Vilalta, fins ara delegada per a l’acció social.

Elias vol agrair públicament a Alba Ambròs i Lola Sánchez la seva dedicació durant aquests mesos. Els nous càrrecs prendran possessió el proper dimarts 25 de juliol.

La Universitat de Barcelona lidera la citació científica espanyola a Google Scholar

google_scholar.jpg_1578199999

La Universitat de Barcelona és la primera institució d’educació superior de l’Estat en nombre de citacions científiques, segons es desprèn de la quarta edició del Transparent Ranking: Top Universities by Google Scholar, elaborat pel Cybermetrics Lab del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). La Universitat de Barcelona acumula 276.287 citacions, xifra que la col·loca al lloc 160 del món. La Universitat de Granada, amb 250.454 citacions, és l’altra institució estatal que tanca el top 200, en la posició 197.

Completen les cinc primeres posicions la Universitat Pompeu Fabra (lloc 302), amb 182.719 citacions; la Universitat de València (339), amb 164.056 citacions, i la Universitat Complutense de Madrid (346), amb 161.148 citacions.

A escala mundial, la Universitat de Harvard lidera indiscutiblement el rànquing, amb 1.734.533 citacions, seguida a gran distància de Stanford (1.197.114) i de la Universitat Johns Hopkins (1.152.185). En el top ten, vuit institucions són nord-americanes i dues, britàniques.

Més info