La Universitat de Barcelona lidera la citació científica espanyola a Google Scholar

google_scholar.jpg_1578199999

La Universitat de Barcelona és la primera institució d’educació superior de l’Estat en nombre de citacions científiques, segons es desprèn de la quarta edició del Transparent Ranking: Top Universities by Google Scholar, elaborat pel Cybermetrics Lab del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). La Universitat de Barcelona acumula 276.287 citacions, xifra que la col·loca al lloc 160 del món. La Universitat de Granada, amb 250.454 citacions, és l’altra institució estatal que tanca el top 200, en la posició 197.

Completen les cinc primeres posicions la Universitat Pompeu Fabra (lloc 302), amb 182.719 citacions; la Universitat de València (339), amb 164.056 citacions, i la Universitat Complutense de Madrid (346), amb 161.148 citacions.

A escala mundial, la Universitat de Harvard lidera indiscutiblement el rànquing, amb 1.734.533 citacions, seguida a gran distància de Stanford (1.197.114) i de la Universitat Johns Hopkins (1.152.185). En el top ten, vuit institucions són nord-americanes i dues, britàniques.

Més info