La Universitat de Barcelona torna a destacar entre les 50 millors del món en productivitat científica

La Universitat de Barcelona ocupa la 46a posició del món i és un cop més l’única de l’Estat que figura entre els cinquanta millors centres universitaris en productivitat científica, segons l’University Ranking by Academic Performance 2017-2018 (URAP), que ha avaluat un total de 2.500 centres universitaris d’arreu del món. A més, la UB torna a ser l’única universitat de l’Estat distingida amb la màxima categoria internacional (A++) que atorga aquest rànquing internacional, elaborat per la Universitat Tècnica de l’Orient Mitjà (METU), a Turquia.

En l’URAP 2017-2018, les institucions que lideren el rànquing són la Universitat de Harvard (Estats Units), la Universitat de Toronto (Canadà), la Universitat d’Oxford (Regne Unit), la Universitat de París 6 – Pierre i Marie Curie (França) i la Universitat de Stanford (Estats Units).

En el panorama estatal, les altres universitats més ben situades després de la UB a tot l’Estat són la Universitat Autònoma de Barcelona (lloc 129è), la Universitat de València (210è), la Universitat Autònoma de Madrid (220è) i la Universitat Complutense de Madrid (225è).

L’URAP és una classificació internacional que avalua l’activitat científica de les institucions acadèmiques mitjançant diferents indicadors bibliomètrics que fan referència a la productivitat científica, l’impacte de la recerca (citacions) o el grau de col·laboració internacional, entre d’altres. Com en edicions anteriors, a més de ser la institució universitària capdavantera a tot l’Estat, la Universitat de Barcelona destaca en especial en els indicadors sobre el nombre de publicacions científiques —té una puntuació de 93,56— i en citacions, amb una puntuació de 90,52.

Més informació en aquest enllaç