La Universitat de Barcelona acull una conferència de l’expert en estudis de l’Holocaust Michael Berenbaum

L’investigador Michael Berenbaum farà una conferència sobre la seva especialitat en l’Holocaust a la Universitat de Barcelona, convidat per l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB. L’acte tindrà lloc el dilluns 4 de desembre a les 18.30 hores a la sala de professorat de l’edifici Josep Carner (Aribau, 2). L’activitat és gratuïta i oberta a tothom, però cal inscriure-s’hi prèviament mitjançant aquest formulari en línia.

La conferència s’ha organitzat amb motiu de l’estrena mundial de l’exposició itinerant «Auschwitz», que mostra més de 600 objectes originals del camp de concentració, i que s’inaugurarà l’1 de desembre al centre d’exposicions Arte Canal, de Madrid.

Michael Berenbaum, expert en estudis de l’Holocaust, va ser director adjunt de la Comissió sobre l’Holocaust del president dels EUA Jimmy Carter (1979-1980), director de projectes del Museu Memorial de l’Holocaust dels Estats Units (USHMM) (1988-1993) i director de l’Institut de Recerca de l’Holocaust de l’USHMM (1993-1997). Del 1997 al 1999 va ser el president i CEO de la Fundació Shoah creada per Steven Spielberg. Actualment, és comissari de l’exposició «Auschwitz» i director de l’Institut Sigi Ziering i del Grup Berenbaum.