L’artista xinès Li Yousong mostra la seva visió contemporània de la revolució cultural

La revolució cultural xinesa i la seva estètica serveixen d’inspiració a les obres de la mostra «Darrere l’espai», una sèrie de treballs de l’artista Li Yousong que s’exposen a la seu de la Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB), al carrer Elisabets, número 10. Coorganitzada per aquesta institució i per la UB, «l’exposició s’emmarca en un corrent actual a la Xina que no vol perdre el seu llegat històric», segons explica el comissari de la mostra, el professor de Belles Arts de la UB Domènec Corbella. Li Yousong va néixer el 1968 a Shenyang, al nord-est de la Xina, i va viure la revolució cultural durant la seva infància i adolescència. Això es reflecteix en els dibuixos que ara exposa a Barcelona fins al 20 de desembre, que pertanyen a col·leccions privades i s’exhibeixen per primer cop en un país occidental.

L’exposició consta d’uns vint dibuixos realitzats amb grafits amb dues tintes. Es tracta de peces de petit format d’aproximadament 50 per 60 centímetresque recorden l’estètica de la Xina dels anys setanta, caracteritzada per l’enaltiment de la industrialització i el col·lectivisme. Li Yousong, però, rememora aquella època des d’una perspectiva actual: «Els símbols i les característiques artístiques de la revolució cultural xinesa s’entrellacen amb altres influències del món occidental i construeixen un nou espai de creativitat», explica Corbella. Quan Li Yousong, actualment professor al Departament de Disseny Artístic de l’Institut de Comunicació Gràfica de Pequín, va exposar per primer cop aquests dibuixos a la Xina, tots ells van ser adquirits per particulars interessats per la seva proposta creativa. Ara, els dibuixos es poden veure a Barcelona gràcies a la col·laboració de la galeria FEEFAN’S Art de Pequín.

Inauguració: dijous 30 de novembre de 2017 les 19 h a la FICB. Accés lliure subjecte a inscripció prèvia: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ (inauguració)