El XXXI Cicle de Música a la Universitat torna aquest dijous

El XXXI Cicle de Música a la Universitat de Barcelona enceta aquest dijous, 11 de gener, la programació del segon trimestre. El cartell inclou sis concerts que tindran lloc entre els mesos de gener i març. L’Orquestra del Conservatori Municipal de Música de Barcelona (CMMB) i la Banda de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), que s’estrenen en aquest cicle, protagonitzaran els primers concerts del mes gener. La Big Band de la Universitat de Barcelona, el Taller d’Escultura Sonora Baschet i la Pastoral Universitària actuaran al febrer. I l’Orquestra de la UB serà l’encarregada de tancar, al març, el trimestre.

Els concerts, de gran qualitat artística, s’adrecen a tota la comunitat universitària i a la societat en general. El repertori, ampli i heterogeni, es mou des de peces clàssiques, passant per composicions de caràcter religiós, fins a obres contemporànies. Com ja és habitual, tots els concerts tindran lloc al Paranimf de l’Edifici Històric de la Universitat (Gran Via de les Corts Catalanes, 585). L’entrada és gratuïta però l’aforament és limitat. Les entrades (dues com a màxim per persona) es podran obtenir mitjançant dues vies: per Internet, a través del web de Cultura de la UB, o bé presencialment, a la Botiga UB de l’Edifici Històric la mateixa setmana del concert (de 9.30 a 14.30 h i de 16 a 18.30 h), fins a completar l’aforament de la sala.

Programació del segon trimestre:

11 de gener. Orquestres del Conservatori Municipal de Música de Barcelona

El Conservatori Municipal de Música de Barcelona estrena la seva col·laboració amb el Cicle de Música de la UB amb el concert que oferiran les orquestres de corda i simfònica del CMMB (aquesta última amb Oriol Ramos com a clarinet solista). El programa inclou peces de Mozart, Txaikovski, Glière, Stanford i Nielsen.

25 de gener. Banda de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC)

Amb l’objectiu de donar visibilitat a la seva activitat acadèmica instrumental, i per potenciar la preparació pràctica dels seus estudiants, la Banda de l’ESMUC actua a la UB per primer cop, on es presenta com una formació musical de caràcter estable que alterna les obres de joves autors amb les de compositors clàssics.

1 de febrer. Big Band de la Universitat de Barcelona

La Big Band de la UB és única en el panorama musical universitari català. La integren una quinzena de músics amateurs (saxos, trompetes, trombons, guitarra, piano, baix i bateria), membres de la comunitat UB. El seu repertori inclou peces de diferents estils musicals propis de les big bands.

8 de febrer. Taller d’Escultura Sonora Baschet

Aquest concert és una ocasió única per gaudir d’una experiència que vincula art i ciència, intuïció i mètode. S’hi podran escoltar les noves escultures sonores inspirades en l’obra dels germans Baschet i en el gamelan d’Indonèsia, per obrir els horitzons del so experimental. A més, com ja és tradició des dels anys cinquanta, tots els assistents podran fer-les sonar.

22 de febrer. Pastoral Universitària

Un concert de caràcter extraordinari que reuneix, un únic dia a l’any, els cors de quatre universitats catalanes: UB, UPF, UAB i URL-Blanquerna, i que inclou també les formacions corals Argentum, de la Facultat de Química de la UB, i el Cor de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la mateixa Universitat.

15 de març. Orquestra de la Universitat de Barcelona

L’Orquestra Universitat de Barcelona (OUB), creada l’any 2002, és una formació orquestral simfònica amateur amb un alt nivell de qualitat, formada majoritàriament per estudiants, professors i antics alumnes de la UB.

Per ampliar la informació sobre el XXXI Cicle de Música a la Universitat i accedir a la programació completa de l’edició d’enguany, consulteu aquest enllaç.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )