La revista ‘Pediatrics’ destaca un estudi de la UB sobre la dieta mediterrània i el trastorn de dèficit d’atenció amb hiperactivitat en nens i adolescents

Un estudi que relaciona la dieta mediterrània amb un menor diagnòstic del trastorn de dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) ha estat destacat per la revista Pediatrics com un dels deu millors articles publicats el 2017. L’estudi, que és el primer treball científic que aborda la relació entre la dieta mediterrània i el TDAH en nens i adolescents, està dirigit per María Izquierdo Pulido, professora de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona i membre del CIBER de Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn), i José Ángel Alda, cap de secció al Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Sant Joan de Déu de Barcelona.

El TDAH, que afecta prop del 3,4 % de nens i adolescents arreu del món, és un dels trastorns psiquiàtrics més comuns en la primera infància i adolescència. Hiperactivitat, impulsivitat i dèficit d’atenció són alguns dels símptomes principals de la patologia, que es pot allargar fins a l’edat adulta.
L’estudi, finançat per l’Institut de Salut Carlos III, es va elaborar amb una mostra total de 120 nens i adolescents (60 d’afectats per TDAH i 60 com a grup de control). Segons el treball destacat ara per la revista Pediatrics, alguns hàbits alimentaris inadequats podrien tenir un paper en el desenvolupament d’aquest trastorn psiquiàtric. Tot i no establir que la dieta mediterrània podria ser un factor de protecció contra el TDAH, el treball subratlla que cal mantenir dietes saludables durant la infància i l’adolescència, així com una vida sana durant l’edat adulta.
També participen en l’article Alejandra Ríos Hernández i Andreu Farran Codina, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, i Estrella Ferreira García, de la Facultat de Psicologia de la UB.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )