Fins al 27 de febrer, inscripcions obertes a la quarta edició de la Unirun, la cursa de les universitats catalanes

Continuen obertes les inscripcions a la quarta edició de la Unirun, la cursa que impulsen les dotze universitats catalanes i que busca fomentar nous reptes en l’atletisme universitari. La prova es disputarà el diumenge 4 de març a les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs. La Universitat de Barcelona espera arribar al miler de participants i repetir l’èxit de les edicions anteriors, en què es va proclamar guanyadora absoluta, a més d’haver-hi aportat el major nombre de corredors. Les inscripcions es poden formalitzar al web de la Unirun fins al 27 de febrer.

La Unirun arrencarà a les 9.30 h del matí al Parc dels Auditoris del Parc del Fòrum i tindrà l’arribada al mateix lloc, després de seguir un circuit que transcorrerà pel districte de Sant Martí de Barcelona, el Port Fòrum i la platja de la Pau de Sant Adrià de Besòs. El recorregut de la cursa és de 6.779 metres, exactament la mateixa distància de la tradicional competició de rem entre les universitats angleses d’Oxford i Cambridge.

La participació està oberta a tothom. Hi poden competir alumnes universitaris, exalumnes, futurs estudiants, professors, treballadors, proveïdors, familiars o simpatitzants d’alguna de les universitats catalanes. L’edat mínima d’inscripció correspon a la dels esportistes nascuts l’any 2001. Els participants s’han d’integrar en l’equip que defensi la seva universitat i vestir la samarreta corresponent.

A més de la competició individual contra el crono (en què es premiaran els tres primers classificats en categoria masculina i les tres primeres classificades en categoria femenina), també hi haurà premis per al primer classificat i primera classificada de cada universitat, per a la universitat guanyadora i per a la universitat guanyadora en categoria femenina i en categoria masculina.

El preu de la inscripció és de 8 euros (10 si no s’és propietari d’un xip groc). A més, els participants que ho vulguin, poden col·laborar amb l’Associació Superacció —una associació sense ànim de lucre que busca la inserció de joves amb risc d’exclusió social a través del triatló—, donant un euro en el moment de la inscripció.

La Unirun està organitzada per Esport Català Universitari (ECU), ens que agrupa les dotze universitats catalanes, i l’empresa Gaudium Sports, un referent en el món de les curses populars a Barcelona, i té el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l’Esport i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs.

Les dotze universitats participants a la cursa són les següents: Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Lleida, Universitat de Girona, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Ramon Llull, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, Universitat Abat Oliba CEU i Universitat Internacional de Catalunya.