La Universitat de Barcelona és de nou la més ben posicionada de l’Estat segons Webometrics

La Universitat de Barcelona és la més ben posicionada de l’Estat espanyol en el Ranking Web of Universities, Webometrics, tal com succeïa ja en l’edició anterior. La UB, a més, escala 14 posicions i ocupa el 34è lloc d’Europa i el 138è del món. Aquesta classificació, que elabora el Laboratori de Cibermetria, pertanyent al Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), mesura tots els webs de més de 21.000 universitats de tot el món en funció de la seva presència i impacte a la xarxa. L’objectiu és que aquests indicadors web serveixin per avaluar l’activitat global de la institució.

Els cinc primers llocs del rànquing a Espanya els completen la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de València, la Universitat de Granada i la Universitat Autònoma de Barcelona. Per indicadors, la Universitat de Barcelona se situa en el lloc 43è en presència, en el 247è en impacte, en el 202è en obertura, i en el 110è en excel·lència.

Dins de l’impacte, Webometrics mesura tots els enllaços entrants que rep el domini web universitari de tercers, tant acadèmics com no. La presència representa el nombre total de pàgines web allotjades en el domini web principal de la Universitat obtingut del motor de cerca comercial més gran que existeix, Google. L’obertura mesura l’esforç global per crear repositoris institucionals de recerca. Per últim, amb l’excel·lència es comptabilitzen els treballs acadèmics publicats en revistes internacionals d’alt impacte.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )