La UB dona a Sant Joan de Déu 4.684 euros recaptats amb la Panera Solidària

El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias, ha lliurat aquest matí un xec per valor de 4.684 euros al director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, Oriol Bota. Es tracta del total de diners recaptats amb la venda de participacions a la Panera Solidària de Nadal de la UB, una quantitat que es destinarà íntegrament al programa Hospital Amic de l’Hospital Maternoinfantil. Aquest programa va néixer l’any 2005 amb l’objectiu de millorar l’experiència dels nens hospitalitzats i les seves famílies per fer-la tan positiva com sigui possible, amb accions diverses com ara els pallassos d’hospital, sessions de musicoteràpia, artteràpia o intervencions assistides amb gossos, entre moltes altres, que són finançades exclusivament gràcies a les donacions.

El director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, Oriol Bota, ha agraït a la UB la iniciativa de la Panera Solidària: «Des de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sempre hem treballat per ajudar la societat des d’un punt de vista comunitari. Ens sentim molt a prop de la UB», ha manifestat. Al seu torn, el rector Joan Elias ha destacat l’Hospital Sant Joan de Déu «com un centre de primera línia en atenció als infants, amb una clara voluntat de servei a la comunitat». I ha remarcat que «la Panera Solidària és una mostra més de la responsabilitat social de la comunitat universitària».

Aquesta ha estat la tercera edició de la Panera Solidària de la UB, una iniciativa per projectar la solidaritat de la comunitat universitària en benefici d’un projecte social. Des de la seva creació, la Panera Solidària no ha parat de créixer. Si en la primera edició es van recollir 1.840 euros per a la inserció sociolaboral dels joves del Barcelonès Nord i del Besòs, i l’any passat es va doblar aquesta xifra amb els 4.274 euros recaptats per a La Marató de TV3 en la lluita contra l’ictus, aquesta tercera edició ha registrat un nou rècord de donacions: 410 euros més que l’any passat, gràcies a la venda de 2.342 participacions, a un preu de dos euros cadascuna, que han adquirit els membres de la comunitat universitària (estudiants, personal d’administració i serveis, i docents i investigadors). Aquesta edició també ha crescut en premis, i és que enguany s’han sortejat tres paneres, amb més de trenta regals cadascuna, que han cedit desinteressadament trenta-vuit entitats, entre empreses col·laborades i serveis de la mateixa Universitat.

El sorteig de les tres paneres es va fer el passat 19 de desembre. Enguany, els guanyadors han estat tres estudiants de la Universitat: Sergio Vidal, de Dret, es va endur la panera Torró (valorada en 1.843 euros); Àlex Sancliment, de Geografia, la panera Neula (valorada en 1.450 euros), i finalment, Marta Benet, estudiant de Psicologia, va guanyar la panera Tortell (amb un valor de 1.426 euros).

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )