Mostra inèdita d’artistes xinesos a l’Edifici Històric

El Claustre de Ciències de l’Edifici Històric de la UB acull des d’avui fins al 8 de febrer la II Mostra d’Art i Disseny Internacional Barcelona-Xangai. L’exposició aplega obres de quaranta joves artistes xinesos, de diferents tècniques i en diferents suports, que van des del disseny d’interiors fins al disseny gràfic, el dibuix d’animació i la fotografia, i amb una temàtica comuna: el diàleg de cultures.

La mostra és fruit d’un conveni de col·laboració entre la Universitat de Barcelona, l’Acadèmia d’Art i Disseny de Xangai, i la NACG Oficina de Projectes de Formació de Talents en Art Digital de la Xina. Les obres que s’hi exposen són, en la seva majoria, de professors i estudiants de l’Acadèmia d’Art i Disseny de Xangai. Es tracta dels treballs guanyadors dels V Premis de l’Institut Xinès d’Art i Disseny, el prestigiós certamen al qual enguany s’han presentat més de 9.000 participants de tot el país asiàtic. La UB serà l’únic lloc fora de la Xina on s’exposaran les obres premiades.

Juntament a aquestes peces, també s’hi exhibeixen les obres de sis alumnes xinesos de la Facultat de Belles Arts de la UB. Completen la mostra una selecció de dotze treballs d’estudiants voluntaris del grau de Disseny de la UB que, sota la direcció i el comissariat del professor Jesús del Hoyo, han proposat uns pòsters en què mostren diferents reflexions visuals i conceptuals que enfoquen «els diferents matisos, aspectes i conceptes nascuts sota el paraigües comú detonant d’aquest repte plàstic: representar Barcelona i Xangai», segons expliquen els organitzadors. La singularitat de la mostra està en la «internacionalització de criteris de disseny i en el contrast cultural», remarquen.

Vinculat a l’exposició, el dijous 8 de febrer, a les 13 h, la sala d’actes de la Facultat de Belles Arts acollirà un acte de lliurament de premis per destacar els millors treballs d’entre els sis que han presentat els artistes xinesos que estudien a la Universitat i els dotze estudiants seleccionats del grau de Disseny.