Daily Archives: 6 febrer 2018

El rector Joan Elias, nou president de la Comissió Sectorial d’Internacionalització i Cooperació de la CRUE

El rector de la UB, Joan Elias, ha estat nomenat president de la Comissió Sectorial d’Internacionalització i Cooperació de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) en substitució del rector de la Universitat de Salamanca, Daniel Hernández Ruipérez. Aquesta comissió funciona com una xarxa integrada d’universitats, els objectius comuns de les quals són promocionar i posar en comú les polítiques universitàries en aquest camp per tal de formular propostes i recomanacions d’actuació.

El nomenament del rector Elias va tenir lloc el divendres 2 de febrer durant l’Assemblea General de la CRUE, en la qual es van nomenar també els nous presidents de les sectorials d’Afers Estudiantils (Miguel Ángel Collado, rector de la Universitat de Castella – la Manxa), Gerències (Julio Abalde, rector de la Universitat de la Corunya) i Sostenibilitat (Santiago García Granda, rector de la Universitat d’Oviedo).

Durant la mateixa jornada, el president de la CRUE i rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, va presentar les línies mestres de l’agenda política de la institució. Entre els deu punts clau d’aquest full de ruta cal destacar l’exigència de més finançament, el desenvolupament de polítiques que millorin la situació actual del professorat i el PAS, la reducció de les taxes universitàries, i l’augment de beques i ajuts als estudiants. Roberto Fernández va avançar als rectors assistents la proposta que es presentarà als consells socials de les universitats, empresaris i sindicats per assolir «un consens que reclami al Parlament posar la universitat espanyola en primera línia d’actuació».

Oberta la convocatòria del XIII Premi de Recerca per a la Pau

La Universitat de Barcelona, a través de la Fundació Solidaritat UB i l’Institut de Ciències de l’Educació, convoca la XIII edició del Premi de Recerca per a la Pau, a què es poden presentar treballs de recerca de batxillerat que hagin fet estudiants matriculats als centres educatius catalans durant el curs 2017-2018 i que tractin alguna qüestió relacionada amb la cultura de pau. Els objectius d’aquest guardó, que té el suport de l’Ajuntament de Barcelona, són promoure l’educació per a la pau en totes les modalitats del batxillerat i enfortir la cultura de pau des de la recerca.

Entre les diverses temàtiques vinculades a aquest àmbit hi ha la solidaritat internacional, el desenvolupament humà, la sostenibilitat, els moviments socials, els drets humans, els conflictes o la interculturalitat. Per optar al premi, els treballs s’han de presentar a la Fundació Solidaritat UB (c. Melcior de Palau, 140, Barcelona) fins al 13 d’abril.

El guardó consisteix en un xec de 500 euros per a l’autor del treball i un altre, del mateix valor, per al centre educatiu on s’ha realitzat. El premi el resol un jurat interdisciplinari format íntegrament per professorat de la Universitat de Barcelona, que, per elegir el treball guardonat, té en compte els criteris següents: la vinculació i coherència del treball amb la cultura de pau; el raonament crític i el rigor metodològic de la recerca; la integració de les dimensions local i global de la temàtica, i l’originalitat i la contribució del treball per dotar de contingut la cultura de pau.

Des del curs 2014-2015, el Premi de Recerca per a la Pau s’atorga conjuntament amb el Premi Joan Gomis de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, que guardona el millor treball de recerca d’estudiants d’aquest municipi (segons el veredicte del jurat). Així mateix, des de la cinquena edició del premi, el Consell Comarcal del Garraf també hi col·labora atorgant un guardó propi al millor treball de recerca provinent d’algun centre educatiu de la comarca.

Més informació a la pàgina web del Premi de Recerca per a la Pau