El rector Joan Elias, nou president de la Comissió Sectorial d’Internacionalització i Cooperació de la CRUE

El rector de la UB, Joan Elias, ha estat nomenat president de la Comissió Sectorial d’Internacionalització i Cooperació de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) en substitució del rector de la Universitat de Salamanca, Daniel Hernández Ruipérez. Aquesta comissió funciona com una xarxa integrada d’universitats, els objectius comuns de les quals són promocionar i posar en comú les polítiques universitàries en aquest camp per tal de formular propostes i recomanacions d’actuació.

El nomenament del rector Elias va tenir lloc el divendres 2 de febrer durant l’Assemblea General de la CRUE, en la qual es van nomenar també els nous presidents de les sectorials d’Afers Estudiantils (Miguel Ángel Collado, rector de la Universitat de Castella – la Manxa), Gerències (Julio Abalde, rector de la Universitat de la Corunya) i Sostenibilitat (Santiago García Granda, rector de la Universitat d’Oviedo).

Durant la mateixa jornada, el president de la CRUE i rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, va presentar les línies mestres de l’agenda política de la institució. Entre els deu punts clau d’aquest full de ruta cal destacar l’exigència de més finançament, el desenvolupament de polítiques que millorin la situació actual del professorat i el PAS, la reducció de les taxes universitàries, i l’augment de beques i ajuts als estudiants. Roberto Fernández va avançar als rectors assistents la proposta que es presentarà als consells socials de les universitats, empresaris i sindicats per assolir «un consens que reclami al Parlament posar la universitat espanyola en primera línia d’actuació».