Daily Archives: 12 febrer 2018

Arrenca una nova edició de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la UB

Els dies 13 i 14 de febrer, el Paranimf de l’Edifici Històric acollirà l’edició 2018 de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Universitat de Barcelona, en el marc de la competició que impulsa la Xarxa Vives d’Universitats. Al llarg de dos dies, estudiants de quart d’ESO i de primer i segon de batxillerat debatran al voltant del tema «L’humor té límits?». L’equip guanyador representarà la Universitat de Barcelona a la V Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, que tindrà lloc de l’11 al 13 d’abril a la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició lúdica i formativa pensada perquè estudiants de quart d’ESO i de batxillerat aprenguin a parlar en públic, a fer equip i a defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular. Els estudiants, que s’havien d’inscriure en alguna de les universitats de la Xarxa Vives, competiran amb els equips d’altres centres inscrits a la mateixa universitat. En el cas de la Universitat de Barcelona, hi competiran equips de setze centres educatius.

Cada equip està format per un grup de tres a cinc estudiants liderats per un capità (docent del mateix centre educatiu on estudien els participants), que s’enfronten, en rondes eliminatòries amb emparellaments a l’atzar, en un seguit de debats al voltant d’un tema d’actualitat proposat des de l’organització. La posició que han de defensar els participants —a favor o en contra— es decideix de manera aleatòria cinc minuts abans de l’inici dels debats. Cada debat consta d’una exposició inicial de cinc minuts, de dues refutacions de quatre minuts i d’una conclusió final de tres minuts. Aquesta mecànica comporta un alt nivell d’exigència i permet als joves estudiants demostrar la seva capacitat i talent per parlar en públic i davant d’un jurat format per membres de l’Associació de Debat de la Universitat de Barcelona (ADUB). Els dos equips amb més bona puntuació s’enfronten a la final. Per decidir el primer i el segon lloc, es valoren capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

L’activitat està organitzada pel Servei d’Atenció a l’Estudiant (SAE) de la Universitat de Barcelona, amb el suport del Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística i l’ADUB. Els guanyadors s’hauran d’enfrontar als primers classificats de les altres universitats en la V Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, que enguany acollirà la Universitat Miguel Hernández d’Elx de l’11 al 13 d’abril. Quinze dies abans de la celebració d’aquesta fase final, podreu visualitzar a UBtvel vídeo dels debats eliminatoris de la fase local jugada a la UB.