Pere Roca Cusachs, guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona 2017 en ciències de la vida

El 15 de febrer va tenir lloc l’acte de lliurament dels Premis Ciutat de Barcelona 2017. Pere Roca Cusachs, professor lector de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB i investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) va ser guardonat en la categoria de ciències de la vida.

L’investigador ha rebut aquest reconeixement per un estudi publicat a la revista Cell en què identifica un mecanisme mitjançant el qual la rigidesa dels teixits regula la supervivència i proliferació cel·lular, així com les seves implicacions en malalties com el càncer i la fibrosi hepàtica i pulmonar. El jurat, presidit per Patrick Aloy i integrat per Juan Valcárcel, Cristina Pujades, Elena Casacuberta i Neus Agell, va atorgar el premi a l’investigador de la UB-IBEC per unanimitat.

Pere Roca Cusachs és professor del Departament de Biomedicina i investigador a l’IBEC. Llicenciat en Ciències Físiques, es va doctorar en mecànica cel·lular i biofísica a la Universitat de Barcelona. El 2010, després d’una estada postdoctoral a la Universitat de Colúmbia, va crear el seu propi grup de recerca i programa d’estudis a la UB. Dos anys més tard va entrar a l’IBEC, on dirigeix un grup de recerca que estudia els mecanismes moleculars mitjançant els quals les cèl·lules detecten estímuls mecànics, com les forces o la rigidesa dels teixits, així com les seves implicacions en el creixement cel·lular, el càncer o la cicatrització de ferides. Ha rebut finançament de diverses fonts espanyoles i europees, incloent-hi les accions Marie Curie, i recentment ha obtingut un projecte del programa FET Proactive d’Horitzó 2020, del qual és coordinador. També coordina la primera xarxa d’excel·lència dedicada a la mecanobiologia. El 2016 va ingressar com a jove investigador a la prestigiosa Organització Europea de Biologia Molecular (EMBO).

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )